Vienmēr ir patīkami aplūkot jaunas, līdz šim neredzētas vietas un doties uz dažādām pasaules malām sanāk visdažādāko iemeslu dēļ. Plānots ceļojums, spontāna ideja vai citu hobiju, darba pienākumu laikā.
Uz Oslo sanāca doties taisni pēdējā iemesla dēļ, proti hobijs. Brīvais laiks bija krietni ierobežots, bet vēlme kaut ko apskatīt bija pietiekami liela. Pirms došanās paspēju nedaudz palasīt ko varētu īsā laikā aplūkot pilsētā un iespēju tiešām daudz. Atliek vien plānot savu laiku un cerēt, ka visu varēs uzspēt.
Norvēģi uzņēma ar viesmīlību un bija ieplānojuši Vikinga muzeja apmeklējumu un bija sarunāts arī gids. Smalkāka informācija par pašiem eksponātiem un toreizējo vikingu dzīvi šķita visnotaļ interesanta. Gida sniegtā informācija dažbrīd likās varbūt pārāk detāla un nogurdinoša, bet tā ļāva uzzināt nianses, kuras vienkārši aplūkojot eksponātus netaptu skaidras vai paliktu nepamanītas. Pats muzejs atrodas Bigdeja pussalā (Bygdoy), kas citiem vārdiem zināma kā muzeju apkaime, jo pussalā atrodas vēl vairāki muzeji – Kon-Tiki, kuģa Fram, Norvēģijas Jūras un Norvēģijas Kultūras vēstures muzeji. Vienā no pussalas daļām plaša parka teritorija, kur iespējams vērot putnus un pa iekoptiem celiņiem pārvietojas daudzi sportotāji.
Nākamajā dienā atkal pavīdēja vairāku stundu brīvais laiks. Lai arī laikapstākļi viesošanas laikā Oslo nebija tie paši patīkamākie, brīvajā laikā uzspīdēja saulīte un neizmantot šādu iespēju būtu grēks. No naktsmītņu vietas Skoyen apkaimē, bija liela vēlme nokļūt un apskatīt Oslo pilsētas centru. Laika taupīšas nolūkā, nokļūšanā līdz pilsētas centram izmantots sabiedriskais transports. Pirmais izvēlētais pieturpunkts – Oslo operas nams. Moderns dizains un iespēja pastaigāt par ēkas fasādi un jumtu. Daudz nav jādomā, lai ko tādu apmeklētu. Skats no jumta ļauj saredzēt lielu daļu pislētas un ostas teritorijas. Lieliska vieta, lai tvertu un fiksētu mikļus.
Pārvietošanās pa pašu pilsētu – kājas. Atkarībā no tā cik ātri iesi un kāds būs izvēlētais maršruts, tik daudz arī redzēsi. Tālāk gar Akershus cietoksni, kuru arī apskatīju, bet iekšā nedevos. No cietokšņa labi saskatāms pilsētas rātsnams un tam priekšplānā esošais rātslaukums. Rātsnams bija ēka, kurā aiz ziņkārības iegāju apskatīties. Sākumā gan redzēju, ka arī citi apmeklētāji brīvi dodas iekšā un ārā un jāsaka, ka biju nedaudz pārsteigts uz sienām ieraugot lielizmēra zīmējumus. Pie rātslaukuma arī atrodas kuģīšu piestātne no kuras iespējams izbraukt kādu loku vai arī ar kuģīti doties uz Bigdeja pussalu.
Netālu no rātsnama atrodas arī Nacionālais teātris, Oslo Universitātes aula un Karaļa pils. Viesošanās laikā pie Universitātes ēkas norisinājās kāds austrumu kultūras pasākums un pašu ēku neizdevās tuvāk apskatīt, bet interese arī nebija pārāk liela. Toties Karaļa pili Karl Johans gate ielas galā gan apskatīju, no ārpuses. Saprotot, ka brīvais laiks iet uz beigām, bija jādodas atpakaļ. Ne tik steidzīgi, ka būtu atkal jāizmanto sabiedriskais transports. Tāpēc pastaiga no pilsētas centra līdz Skoyen apkaimei gar Oslofjordo bija tieši laikā.
Pāris stundas muzejā, dažas stundas staigājot pa pilsētas centru, bet tas ir krietni par maz, lai aplūkotu pilnīgi visu sev interesējošo. Daudz kas palika nepagūts un tas, manuprāt, ir viens kārtīgs iemesls atkārtotai vizītei.
Ko ņemt vērā ?
Pilnvērtīgai centra apskaitei noteikti jāvelta 2 – 4 stundas. Atkarībā no vēlmēm. Ja ir interese par muzejiem, tad noteikti jārēķina laiks vēl klāt. Savukārt ejot muzejos iesaku izmantot gida pakalpojumus, piemesties klāt kādai grupai, lai tie būtu lētāki, vai arī izmantot audiogida pakalpojumus, ja tādi pieejami. Sabiedriskais transports Oslo ir dārgāks kā Rīgā. Būtībā viss tur ir dārgāks. Ja pilsētas apskatei esot nobrieduši tā pa kārtīgo, tad Oslo Pass ir labs veids kā apvienot visu. Sabiedriskā transporta biļete uz noteiktu laika posmu, kurā iekļautas muzeju biļetes, bezmaksas autostāvietas pašvaldības stāvlaukumos kā arī atlaides vairākiem citiem pakalpojumiem. Piemēram – velo noma. Manuprāt pietiekoši ērts un viegls veids kā iepazīt pilsētu. Un velo infrastruktūra ir pietiekoši attīstīta.
Leave a Reply